Disclaimer

MatriXwoo2 does not give any warranty on accuracy, completeness, functionality, usefulness or other assurances as to the content appearing in this blog. MatriXwoo2 disclaims all responsibility for any losses, damage to property or personal injury suffered directly or indirectly from reliance on such information.

Ahad, 22 April 2012

Apakah Kepentingan Genggaman Tangan Pada Pemukul Semasa memukul Bola????




Di dalam permainan softball, anda boleh melepaskan pemukul semasa memukul bola dan bola masih boleh pergi jauh jika anda memegang pemukul tetapi biasanya pemain akan mencampakkan pemukul.

Bola dan pemukul yang bersentuhan semasa dipukul akan mempengaruhi satu sama lain di mana pelanggaran mengambil masa 1.5 milisaat (perbandingan mata berkelip 100 milisaat)

Ia mengambil sekurang-kurangnya 10 milisaat bagi maklumat bahawa anda telah memukul bola dengan pemukul di tangan dan maklumat berkenaan akan dihantar ke otak melalui saraf.

Selepas anda sedar semua itu berlaku, bola telah terbang jauh. Sebagai pemain, tidak ada apa hyang anda boleh lakukan semasa bola menyentuh pemukul kecuali bertindak pantas.

 Berapa jauh bola bergerak ditentukan dengan bagaimana pantas pemukul bergerak apabila bola dipukul tanpa mengambil kira kekuatan gengaman. 

Tiada ulasan:

Featured post

Metos Makan Waktu Malam

  Makan malam buat anda gemuk? Tiada bukti secara saintifik  membuktikan kerap makan di waktu malam akan mengakibatkan seseorang itu mengala...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...