Disclaimer

MatriXwoo2 does not give any warranty on accuracy, completeness, functionality, usefulness or other assurances as to the content appearing in this blog. MatriXwoo2 disclaims all responsibility for any losses, damage to property or personal injury suffered directly or indirectly from reliance on such information.

Rabu, 14 September 2011

PEMBELAJARAN MOTOR – Kawalan Motor



Kawalan Motor : Disiplin ilmu sains lakuan motor manusia mengenai makenisme-makenisme kawalan pada sistem biologi yang berperanan di dalam pengawalan postur dan penghasilkan pergerakan.

Kefahaman Kawalan Motor : Kawalan motor malibatkan penjelasan mengenai apa yang dikawal (kualiti pergerakan yang mampu dihasilkan), dan bagaimana berlakunya organisasi semua subproses yang terlibat dalam proses kawalan serta makenisme berlakunya peningkatan pada tahap kawalan.

Sub Disiplin Kawalan Motor ; (Perkembangan Motor) – Fokus kepada perubahan yang berlaku kepada makenisme kawalan motor natijah dari proses-proses tumbesaran, perkembangan, kematangan dan ketuaan. (Pembelajaran Motor) – Fokus kepada perubahan yang berlaku pada makenisme kawalan motor natijah proses-proses ekstrinsik seperti praktis dan adaptasi fisiologi.









Tiada ulasan:

Featured post

Metos Makan Waktu Malam

  Makan malam buat anda gemuk? Tiada bukti secara saintifik  membuktikan kerap makan di waktu malam akan mengakibatkan seseorang itu mengala...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...